RSS

Ibu Borek Anak Rintik

Udah-udah ler entry yang emo2 ni kan.letih n tak baek ikot perasaan k.chill!!!!.
Ini cerita hari ni,fresh dari astana saye ;) 

Trip to Bandung Dec 2010: Ayah,Kakak,Ibu,Adek



Situasi 1 :

Ibu: Kak,hari ni pergi kenduri kawin ek kat putrajaya

Saya: Okay

Kesimpulan---> Duk lepak kat kenduri sampai pukul 3,ibu klo dah jumper geng mmg x ingat.huhu. Oh by d way,kesian kenduri tadi x ramai orng tau lengang je. Ni sbb BERSIH punye pasl,even atok pon x dpt dtng sbb too many road block n stuck jem!!!huhu.

Situasi 2: 

Ibu : Jom kite pergi Sg.Chua? (aku dh kemalsan nak kuar,rase nak balik!!!huhu)

Saya: Bukak ke kedai kak yom tu?(kedai kueh favourite ibu,nak raye ni mcm2 la bisness dlm kpl die,n harus ler aku yg menjalan kannye!!gler mals.huhuh)

Kesimpulan: x pergi pon sbb kedai tu bukak half day kot (Ibu pn mcm paham2 aku kemalsan nak pergi,nak baaaalik).Oh simpang nak masuk rumah sangat jem!!mals nak ikot trafic lite konon nye,tgk2 jaln berlawanan arah tu kete bederet jem dari tol sg,chua n dr highway sg,ramal luar tu...gler btl!!sbb ade road block kat dpn shell.Ini semue sbb BERSIH!!! 


Situasi 3:

Sedang aku lene tido (sy x sehat,flu + perit tekak).... 

Ibu: Kak,ibu nak pergi facial (ni dlm pukl 5suku mcmtu,aku pon mcm sedar x sedar je.so,haaa je kan lah) 

Kesimpulan: Ayah balik baru aku menggelupur bgun (ni dh pukl 7suku,gler!),tgk kete aku xde sah2 ibu x balik lg.ayah tanye pg mane aku kate pg umah makcu (lupe yg ibu kate pg facial.huhu) dah azan ibu x blik lg!!ayh yg pg projek dh blik,ibu xbalik2..pg facial ke mende ni. Lepas azan baru ibu smpi umah.Die kelam kabut solat lepas tu.......


Situasi 4:

Sedang aku semangat menggoreng kuey tiow,ade orng bagi salam tanye ibu..ibu tgh solat lg.lepas je abes doa kabut ibu siap

Saya: Ibu nak pg mane lg ni?

Ibu: Ade kenduri (aku sempat ler suruh test kuey tiow aku tu...die kate pedas sket)

Kesimpulan: ai....x duduk rumah ibu ni.klo aku asyik kuar tu even nak pg minum kedai depan ni je pon dh bsing n bekerut2 kening...bising!!!huhu.Rupe nye mmg perangai tu aku dpt dari ibu kesayangan!!hahaaha ;)


SAYA SAYANG IBU SAYA!! ANDA BAGAIMANA?
 

0 comments:

Post a Comment